Periferia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Periferia

Kansainvälinen foorumi/ Rahvusvaheline foorum/ Internationellt forum
 
PääsivuPääsivu  GalleriaGalleria  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Shakti piikkimatto

Siirry alas 
4 posters
KirjoittajaViesti
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Shakti piikkimatto Empty
ViestiAihe: Shakti piikkimatto   Shakti piikkimatto EmptyTi Elo 04, 2009 11:19 pm

Kun täällä on noussut isommanpuoleinen polemiikki piikkimatosta niin kinnostuin oitis. Mitä enemmän lääketieteen edustajat ja jopa kuluttaja-asiamieskin sitä niin freneettisesti mollaavat niin senhän on vuorenvarmasti oltava hyvinkin varteenotettava ja tehokas kapine. Niin mielessäni päättelin, eihän nyt turhan takia kukaan sellaista äläkkää nostaisi. Laughing

Niinpä päätin eilenillalla että meijän muija se hankkii piikkimaton. Aamulla kun menin töihin niin otin piikkimaton puheeksi ja työkaveri kertoi että niitä myydään tällä viikolla alennuksella eräässä ruokakaupassa. Koska hänellä oli sinnepäin asiaa niin lykkäsin 450 kruunua mukaan että ostaisi minulle sellaisen.

Ennen lounasta olin jo piikkimaton onnellinen omistaja. Se oli ahkerassa käytössä työpaikan sohvalla koko päivän. Heti kun jollain oli hiukankin aikaa ja matto vapaana niin siellä makoili itsekukin. Kun tulin kotiin niin oululainen lähti oitis testimakaamaan Shaktimattoa. Meillä tänään kokeilleilla on kaikilla vain hyvää sanottavana itse kokemuksesta, efektistähän me ei tietenkään tiedetä mitään.

Fakiiri lähtee tästä nyt matolleen... Sleep
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Shakti piikkimatto Empty
ViestiAihe: Urheilu ja muut harrastukset   Shakti piikkimatto EmptyPe Elo 07, 2009 4:44 pm

Vai että piikkimatto. Ihan uusi tuttavuus minulle. Mulla on kyllä joogamatto, mutta ei siinä ole mitään nystyröitä. Piikkimatto viittaa kuitenkin intiaan ja - joogaan. Mielenkiintoista. Olisiko joku hierova vaikutus. Vai voiko sen päällä rentoutua jotenkin muulla tavalla. Veikkaan kuitenkin, että intiaan palataan, kun tämän maton juurille lähdetään.
Muutenkin meidän hoitokeinot on jo katsottu ja aina ei jöydy apua. Idässä on melkoinen aarrearkku näissä asioissa. No, ensin tuli akupunktio, joka on nyt jo täysin hyväksytty hoitomuoto.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Shakti piikkimatto Empty
ViestiAihe: Vs: Shakti piikkimatto   Shakti piikkimatto EmptyPe Elo 07, 2009 8:31 pm

Ilman muuta intialainen Aliel Laughing . Lääketehtaitten "ostamat" lääkärit ovat kauhuissaan Ruotsissa. Ajatella jos kansa ei kehittäisikään niitä pilleriä vaativia sairauksiaan. Siinähän bizzznekset kuivuisi kokoon jo muutamien vuosien kuluttua.....
Minun kokemukseni näin kolmen päivän kuluttua on sellainen että piikkimatolla on pakko olla varsinkin nukkumaan mennessä. Seuraavanlaista kummaa ei vielä voi noteerata todellisuudeksi koska on liian vähän näyttöä mutta kerron sen kuitenkin. Olen syntymästäni saakka ollut illanvirkku-aamuntorkku, väärällä puolella maapalloa syntynyt tai jotain sellaista. Auringon nousun olen nähnyt vain nukkumaan mennessäni ja koko aamupäivät toimin suurinpiirtein rutiinilla ja velvollisuudentunnolla. Viimeiset yhdeksän vuotta olen joutunut nukuttamaan itseni puolella pilleriä nukahtamislääkettä jos on ollut aikainen herätys kysymyksessä. Työviikossani minulla on niitä viikossa kolme = 1½ pilleriä viikossa.

Piikkimatto ramaisi niin ihmeellisesti että kaksi aikaista herätystä tällä viikolla olen selvinnyt ilman niitä pillerinpuolikkaita. Siinä matossa on 6000 hyvin terävää muovipiikkiä ja on intialaista valmistetta. Yritin sille paljain nahoin mutta kyllä se liian kipeää teki joten tähän asti on ollut ohut kangas välissä. Oululaiseni on tietenkin kylmänkalskeasti ottanut ne kivutkin vastaan ja sanoo että nyt jo on niistä piikkikivuista päässyt. Hän kun meditoi pari kertaa päivässä ja sanoo usein jumittuvansa johonkin ajatukseen mikä jää kiusaamaan, niin nyt ne jumittuneet ajatukset häipyvät täysin sen maton avulla. Jotain mielenkiintoista tuossa piikkimatossa on kuten povailinkin. Eihän nyt koko etablissemangi mötäkkää nostaisi jos ei joku asia huolettaisi... oiskohan vielä vanhemmaksi elävät vanhukset, hih hih.

Googleta aliel Shakti piikkimatto. Minä olen lyhytjännitteinen ihminen joka ei kirveelläkään jaksa viikosta viikkoon touhuta tällaisen fyysisen kapineen kanssa jos ei minkäänlaista tulosta missään näy. Siksipä raporttia piikkimatosta on tulossa jos siitä jotain tehoa pidemmän päällekin löydän. Siltikin olisi mukava saada niitä kommenttejakin, miten kielteisiä tahansa. Aavistukseni on ettei piikkimatto ehkä olekaan muotihuuhaajuttu, vaan voisi olla että jääkin käyttöön. Eräs kun kertoi että kaipasi piikkimattoa töissäänkin ja matolla makuu oli mielestään parempaa kuin seksikin niin eipä se niin ihmeellistä jos joiltain herrapiireiltä alkaa kieltoehdotuksia kuulumaankin. Laughing

Meitä keisarit ei enää hoivaa.....

Oum nama Shivaja. Sei he ki.
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Shakti piikkimatto Empty
ViestiAihe: Vs: Shakti piikkimatto   Shakti piikkimatto EmptyLa Elo 08, 2009 8:37 am

Anna vain tulla lisää raportteja tutkimusmatkastasi piikkimattojen pisteliääseen maailmaan Very Happy Vaikuttaa aika mielenkiintoiselta kokeilulta. Ehkäpä vielä innostut vääntelemään raajojasi mitä ihmeellisimpiin asentoihin, jalat niskan taakse ym. Aummmm.. Aummmm..

Se tuntuu mukavalta kun jalkapohjien alla on piikkimatto, jos paino vain jakaantuu tasaisesti seistessä. Koko keholle en silti uskaltaisi herkkähipiäisenä "luuviuluna" edes kokeilla. Huutoni voisi nimittäin kuulua sinne teille asti!!
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Shakti piikkimatto Empty
ViestiAihe: Vs: Shakti piikkimatto   Shakti piikkimatto EmptyLa Elo 08, 2009 8:58 am

No nyt sain jonkinlaisen käsityksen. Minulle se joogamatto on niin arkipäivää, että siihen heti samaistin.
Nyt kesällä ne joogahommat ovat valitettavasti vähän jääneet, mutta syksyllä Suomessa taas uudella potentiaalilla. Jooga on hienovaraista ja hellästi kehoa huoltavaa toimintaa. Myös se mielen rauhoitus on tärkeä osa joogaamista. Jännä miten suomenkieli ei oikein taivu, kun on monta kuukautta kuunnellut vain viroa. Yritän tässä koko ajan korjata sanajärjestystä suomalaiseen suuntaan. Joogasta vielä, että sopii kaikille eikä vaadi mitään intialaista mielenlaatua. Mutta tietty rauhoittunut olemus on tietysti sopiva. Kiirusta kun joogaajilla ei ole.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Shakti piikkimatto Empty
ViestiAihe: Vs: Shakti piikkimatto   Shakti piikkimatto EmptyLa Elo 08, 2009 11:52 am

Ihailen sinua aliel kun sinulla on kärsivällisyyttä harrastaa sitä joogaa. Olen täysin saletti siitä että se on hyödyllistä kenelle hyvänsä mutta tällä meikäläisen luonteella ei sellaista harrasteta. Oululainen saattaisi siihen pystyäkin.

Ai onko eestinkielessä tosiaan sanajärjestys erilainen kuin suomenkielessä? Kun yritän lukea eestinkielisiä kannanottoja täällä niin en mitään eroa huomaa. No minulla nyt on kyllä sekaisin ne sanajärjestykset muutenkin. Suomenkielestäkin ajattelen ettei se niin nuukaa ole vaikka sanajärjestyks vähän heittelee koska kaikki ymmärtävät sisällön. Tosin ajatteluttaahan se jos jo kesän jälkeen Eestissä sen itse huomaa. Sitä ei tosiaan kukaan uskoisi, ellei itse koe, miten nopeasti aivot sopeutuvat uuteen kieleen siten että sitä käyttää ajatteluunkin. Alitajunta työskentelee sen kielen kanssa ihan omiin nimiinsä ja sanoja sekä lauseita livahtelee sitten puheeseenkin kun ei ehdi kontrolloida niitä. Sitten ihmiset luulevat että joku teeskentelee mutta niin se ei todellakaan ole. Enimmäkseen kun se hävettää.

Kunhan Urpo sieltä kohta kotiutuu niin saisi antaa oikein perinpohjaisen selostuksen siitä miten hänen lapsensa omivat eestinkielen ja miten se heillä vahvistui. Puhuivatko he keskenäänkin joitain päiviä eestiä Helsinkiin palattuaan koska minä kuvittelen että niin voisi olla. Minua tuollaiset jutut kiinnostavat koska on kokemusta siitä että lasten aivot synkronisoituvat kielen kanssa lähes oitis.
Olin 4½-vuotias kun eräs paljasjalkainen helsinkiläisperhe oli tullut kesälomallaan Kainuuseen. He halusivat täysihoitoon johonkin maalaisperheeseen ja jotain kyselytietä päätyivät sitten meille kainuulaiseen saareen lomaansa viettämään. Heidän tyttärellään Kristiinalla (joka oli suurinpiirtein ikäiseni) oli vaikeuksia ymmärtää sitä kainuunmurrettamme mutta meillä 4 tyttärellä ei mitään vaikeuksia ymmärtää häntä. Niinpä noiden viikkojen aikana meihin tarttui se hesan murre ja jatkui vielä jonkin viikon ajan perheen lähdettyäkin. Aikuiset puhuivat siitä ja ihmettelivätkin.
Muuten, ei kai minulla niin hyvä säkä ole että joku helsinkiläisjäsenistämme tuntisi tuon Kristiinan. Hänen alkuperäinen sukunimensä on Levanto. Olisi tosihauskaa jos 55 vuoden paussilla pääsisi meilaamaan hänelle Very Happy !


Viimeinen muokkaaja, Sadeca pvm Su Elo 09, 2009 11:16 am, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Shakti piikkimatto Empty
ViestiAihe: Vs: Shakti piikkimatto   Shakti piikkimatto EmptyLa Elo 08, 2009 1:59 pm

Raskaana olevana saat sinä Alma odotella piikkimattokokemuksia johonkin vuodenvaihteeseen ehkä. Oululaisen kanssa kun äsken keskusteltiin niin oululainen sanoi että hän ehdottomasti haluaa käyttää piikkimattoa päivän rutiinina niin kauan kuin järki toimii ja sama mieli pysyy tulevaisuudessa. Se on aika paljon sanottu viiden päivän kokemuksella. Hän on jo valmis piikkimattofantasti kun meikäläinen on vasta ekaportaalla.

Päätimme jo että ostamme toisenkin piikkimaton, ehkä ruotsalaisen missä on piikit harvemmassa ja hieman tylsempiä. Matoissa puhutaan jo toisen polven piikkimatoista mitkä olisi näitä ruotsalaisia. Venäläisiä piikkimattoja on myös olemassa mutta muista en sitten ole kuullut puhuttavankaan. Tämä on täysin uusi juttu minullekin. Kuulin ekakertaa koko piikkimatosta vasta pari viikkoa sitten vaikka tuhannet ruotsalaiset ovat käyttäneet sitä jo puoli vuotta. Mulla kun ei näistä uutuuksista tule muutenkaan lukua pidettyä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Shakti piikkimatto Empty
ViestiAihe: Vs: Shakti piikkimatto   Shakti piikkimatto EmptyLa Elo 15, 2009 2:16 pm

Väliaikatiedotuksena voin kertoa että piikkimatto on kovassa käytössä. Koska en ole vielä kopeutunut ostamaan sitä toista niin sain oululaiselta eilen läksytystä siitä että se hankinta olisi jo pitänyt hoitaa. Itsekin olen jo päässyt siihen vaiheeseen että pystyn sillä makaamaan paljaalla iholla vaikka kipeää ne ensimmäiset minuutit tekevätkin. Oululainen on meistä se joka on suurin entusiasti maton suhteen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Shakti piikkimatto Empty
ViestiAihe: Vs: Shakti piikkimatto   Shakti piikkimatto EmptyLa Elo 15, 2009 2:28 pm

Kunnon fakiirin piikkimatossa on vain yksi piikki. Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Shakti piikkimatto Empty
ViestiAihe: Vs: Shakti piikkimatto   Shakti piikkimatto EmptyLa Elo 15, 2009 4:07 pm

On se yksikin piikki käytössä aina silloin tällöin Very Happy ! Lienee käytössä kulunut kun ei ole kivulias mutta samanlaisen euforian sekin aikaan saa jotta tehokas on.
Takaisin alkuun Siirry alas
Olivia

Olivia


Viestien lukumäärä : 246
Join date : 02.11.2009

Shakti piikkimatto Empty
ViestiAihe: Vs: Shakti piikkimatto   Shakti piikkimatto EmptyTi Marras 17, 2009 9:29 pm

Piikkimattoa olen minäkin harkinnut ostaakseni jo pidemmän aikaa. Tutustuin eestiläiseen hierojaan muutama vuosi sitten Kreikassa ja vierailin hänen luonaan useinkin hoidettavana ennen taannoista selkäleikkaustani. Hän on kiinalaisen hierontakoulutuksen saanut ja käsitteli selkäruotoani välillä savuavalla tulikuumalla moksha-patukalla ja välillä mitä ihanimmin ja lempeämmin menetelmin. Kauhukseni hän kerran levitti piikkimaton hierontapöydälle ja siihen oli minun meneminen paidatta seljälleni. Ensijärkytykseltä toivuttuani hivuttaudun piikkimatolle ja kamalaltahan se ensiksi tuntui. Aivan kuin jokainen neula olisi erikseen pistetty kehooni ja näin sieluni silmin vereni vuotavani kuiviin, kynttilöiden palaessa kauniin Secret Gardenin musiikin säestäessä lähtisin tästä maailmasta esi-isieni maille... Mutta kuinkas ollakaan, kipupisteet turtuivat ja olotilani muuttuikin taivaallisen levolliseksi endorfiinien vallatessa kehoni.

Tuo hierontakerta jäi mieleeni mielenkiintoisena kokemuksena ja ihana Helle-hoitajani sai taas minut vakuuttuneeksi, ettei maailmassa ole ketään hänen veroistaan kehonkäsittelijää. Hauska tapaus sattui kerran hänen ollessaan kotikäynnillä luonani. Olimme jo puolessavälillä hierontasessiota ja minä puolinirvanassa vatsallani makaamassa lähes pimeässä huoneessa. Yhtäkkiä hän kirkaisi korvaani niin kovaa kuin vain naisen kimeällä äänellä voi kirkaista ja minä ampaisin kauhuissani pystyyn yrittäen ymmärtää mitä ihmettä hänelle tapahtui ja mitä hän yrittää minulle selittää. Hän huusi vain :kakkelakka, kakkelakka! Hän oli nähnyt torakan kiipeävän vieressään seinää ylös. Kyllä meillä oli hauskaa ja nauroimme kippurassa jälkeenpäin.
Takaisin alkuun Siirry alas
faari

faari


Viestien lukumäärä : 119
Join date : 08.11.2009
Paikkakunta : Länsiturunmaa tai Mazarron

Shakti piikkimatto Empty
ViestiAihe: Kotikutoinen piikkimatto   Shakti piikkimatto EmptyMa Marras 23, 2009 8:08 pm

Otetaan olutpullon kruunukorkki. Sehän löytyy olutpullon päästä. Sitten otetaan toinen....
Kun on kasassa 1500 korkkia, liimataan ne kankaalle 50 x 30 muotoon hyvällä liimalla (esim sikaflex)
Oikeastaan ihan ilmainen matto, kun tulee muiden harrastusten sivutuotteena
Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
Olivia

Olivia


Viestien lukumäärä : 246
Join date : 02.11.2009

Shakti piikkimatto Empty
ViestiAihe: Vs: Shakti piikkimatto   Shakti piikkimatto EmptyMa Marras 23, 2009 8:40 pm

faari, tuo oli kyllä kynnysmaton ohje Evil or Very Mad
Mattosi hoitavat ominaisuudet liittynevät paremminkin tuon maton materiaalihankintoihin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Shakti piikkimatto Empty
ViestiAihe: Vs: Shakti piikkimatto   Shakti piikkimatto Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Shakti piikkimatto
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Periferia :: Asialinja/Asjalik vestlus/Saklig konversation :: Ihminen ja yhteiskunta/Inimene ja ühiskond/Människan och samhället-
Siirry: