Periferia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Periferia

Kansainvälinen foorumi/ Rahvusvaheline foorum/ Internationellt forum
 
PääsivuPääsivu  GalleriaGalleria  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Päivän ilot

Siirry alas 
+7
Olivia
Klassmormor
Urpo
Tauno Taunola
Agnes
Sadeca
Alma
11 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
KirjoittajaViesti
Urpo

Urpo


Viestien lukumäärä : 3709
Join date : 29.05.2009

Päivän ilot - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 9 EmptyMa Tammi 16, 2012 11:26 pm

Yksi lapsista tuli tänään kotiin vävykandidaatin kanssa Senegalin ja Gambian reissultaan. He olivat siellä reilut kolme viikkoa ja meillä oli käsitys, että he palaisivat Suomeen jo viime perjantaina. Molempien puhelimet oli suljettu pari päivää, joten käväisi jo mielessä, pitäisikö alkaa kysellä konsulaateista, missä mahtavat viipyä. Ei niitä puhelimia latailla ihan kaikissa maailmankolkissa. Luotan molempiin kyllä melkoisesti ja tiedän itsekin, että joskus matka venähtää, eikä vielä kannattanut hötkyillä.

No nyt he nukkuvat kotonaan makeita unia ja varmaankin oli mukava Afrikan jälkeen nähdä, kuinka kaunis luonto voi olla talvellakin. Maahan oli täällä sula ja musta kuin naapurin pässi, kun he lähtivät matkalle.
Takaisin alkuun Siirry alas
aliel

aliel


Viestien lukumäärä : 1247
Join date : 18.08.2010

Päivän ilot - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 9 EmptyTi Tammi 24, 2012 11:02 pm

No tässä pieni ilonpurkaus illan päätteeksi.
Meidän pikkuväki eli poika, miniä ja pikku-E. ovat lomalla loppuviikosta lähtien.
Lähtevät Kanariansaarille kylmää ja lunta pakoon.
Näin hoitomummillekin koittaa parin viikon loma. Mies otti varmuuden vuoksi talvilomansa samaan aikaan.
Viroon olisi kova hinku, mutta se meidän talo ja varmaan kotikujakin ovat hautautuneet lumeen.
Soitimme Viroon herra K:lle ja kerroimme ongelmastamme. No, vastaus tuli, että kuja on sitten aurattu edellispäivänä ja
ja suomalaissiirtolaiset voivat esteettä tulla kotikonnuilleen Läänemaan pikkukylään.
Kivalta tuntuu. Menemme laivaan illalla, vietämme siellä hytissä yön ja varhain aamulla pääsemme lämmittelemään uuneja. Tuskin maltan odottaa. Kivaa, kivaa, kivaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Päivän ilot - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 9 EmptyKe Tammi 25, 2012 12:31 am

Onnittelen, kyllä se tuollainen ystävällisyys mieltä lämmittää. Oikein mukavaa talvilomaa, olette sen varmasti kumpikin erittäin hyvin ansainneet. king queen
Takaisin alkuun Siirry alas
Urpo

Urpo


Viestien lukumäärä : 3709
Join date : 29.05.2009

Päivän ilot - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 9 EmptyTo Helmi 16, 2012 9:41 pm

Olen iloinen siitä, että Malin (se viime kesänä Saarenmaalta tuotu koira) on meillä yökylässä. Reilusti alle vuoden vanha koira on uskomattoman viisas, rauhallinen, hyvätapainen ja osaa käyttäytyä hienosti ja arvokkaasti. Kilpikonnaa se tosin pelkäsi, eikä se kai mikään ihme olekaan. Parempi outoja otuksia on vähän varoakin.

Olen iloinen myös siitä, että joka päivä huomaa, kuinka valo panee pimeydelle kampoihin. Vaikka päivän piteneminen onkin jokavuotinen näytelmä, joka on katsottu jo monta kertaa, niin tuo näytelmä ei vaan ala kyllästyttää. Parin-kolmen kuukauden kuluttua alkaa mielessä ja kehossa kevät kohista samaan tahtiin luonnon uuteen kukoistukseen puhkeamisen kanssa. Nämä vuodenaikojen vaihtelut sopivat minulle. Koko ajan tapahtuu jotakin uutta ja luonto tuntuu hengittävän samaan tahtiin kuin pohjoisen ihminenkin. Eikä se henkästytä lainkaan, vaikka paneekin henkeä haukkomaan.

Takaisin alkuun Siirry alas
Klassmormor

Klassmormor


Viestien lukumäärä : 449
Join date : 30.05.2009
Paikkakunta : Åhus, Ruotti

Päivän ilot - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: päivän.....   Päivän ilot - Sivu 9 EmptyMa Maalis 19, 2012 7:44 pm

Ei nyt ihan tämän päivän ilo mutta viime tiistain.
Mun tiekkari hajos just kaks päivää ennen muuttoa. Siitä sitten kiireellä soittelemaan ensin sinne mistä
ostin ja sitten sieltä numero korjaukseen. Siellä kaveri kysyi tuotenumeroa ja kun sanoin, niin väitti ettei
takuu enää ollut voimassa. Kummallista koska laskujeni mukaan oli vielä kolme kuukautta.
No ei muuta kuin faxaamaan kuittia. Mun laskut piti paikkansa. Muutto tehtiin ja sitten aloin miettiä, että
jos vika olikin näyttöpäätteessä. Poikani tilasi uuden, jonka sain parin päivän päästä ihan kotiovelle, pientä
maksua vastaan. Edellisenä päivänä oli hakenut postista valtavan laatikon täynnä pakkausmateriaalia, mutta
jippii en sitä tarvinnutkaan. Vika oli se minkä arvelinkin. Oli onni etten ehtinyt purkkia lähettää, muuten olisin
vieläkin ilman konetta. Tiistai oli siis ilon päivä. Hurraa!

lol!
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Päivän ilot - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 9 EmptyLa Maalis 24, 2012 4:42 pm

Tiedä häntä onko päivän ilo vai mikä, mutta nyt on alettava tekemään ruokaa sisarelleni ja hänen miehelleen! Kalavanukasta kastikkeineen ja perunamuuseineen aion tehdä.
He tulevat myöhään illalla Kanarialta. Ovat huomisen päivän kotona ja maanantaina kun sisarenmies täyttää 70, lähtevät jo viikon bussimatkalle Pariisiin.
Menemme myöhään illalla viemään lahjakorttia minkä me sukulaiset sisaren puolelta olemme ostaneet ja myös valmista ruokaa koska se heille matkan jälkeen maistuu. Arvelen että siellä on muitakin, naapureita ja ystäviä tänään samalla asialla koska huomisenhan he tarvitsevat pyykinpesuun ja laukkujen uudelleen pakkaamiseen.
Voi siellä 3-4 tuntia mennä ja koirat saavat pärjätä kotona sen ajan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Päivän ilot - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 9 EmptyTi Maalis 27, 2012 1:46 pm

Päivän ilo tulee siitä että olin odottanut että me yhteensä joudutaan maksamaan jälkiveroa varmaan lähemmäs 10 000 kruunua. Tänään tuli veroilmoitukset ja vaikka oululaisella oli yli 4000 jälkiveroja, niin minä sainkin yli 5000 takaisin. Siis yli 1000 kr plussan puolelle. Tänään tuli myös Suomen veroilmoitus ja niiden verojen maksamiseen ei kyllä tuo tonni riitä, mutta siinähän apua jo siihenkin.

Koska ansaitsen niin huonosti nyt, niin saan sellaisen hyvän pienituloisille tarkoitetun perusvähennyksen joka tekee tuon verran palautuksia vaikka kiinteistöveroakin on siitä jo viety. Sillälailla, ei yhtään huono päivä.
Takapihalla juuri nyt 35 astetta auringossa lämmintä ja vähän harmittaa kun pitää lähteä tästä autolla liikkeelle.
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Päivän ilot - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 9 EmptyTo Maalis 29, 2012 9:05 pm

Kysyisin, että miksi sinulla on kaksoisverotus, Sadeca? Saatko osan eläkkeestä Suomesta, ja onko kyse sen verotuksesta?

Kivaahan se on, jos mätkyjen sijaan saakin palautuksia. Työelämässä ollessani olen sen ennakonpidätyksen pyytänyt aina hitusen suuremmaksi kuin mihin tulot oikeuttaisivat, silloin on aina tullut takaisinkin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Päivän ilot - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 9 EmptyPe Maalis 30, 2012 2:04 am

Silloin kun kävin työssä ja ajoin työmatkoja 140 km päivässä, niin sain joka vuosi noin 7000 kr veronpalautuksia niiden matkavähennysten takia. Nyt kun niitä ei ollut niin arvelin että saan tietysti sen kiinteistömaksun takia yhtä paljon jälkiveroa kuin oululainenkin enkä yhtään ajatellut että perusvähennyshän on paljon isompi sellaiselle jolla on hyvin vaatimattomat tulot. Laughing
Suomen vero on kiinteistöveroa mökistä ja männiköiden maapohjista.

En minä edes ole vielä eläkkeellä. Saan vain 25% sairauseläkettä ja Göteborgin kunnalta sellaista työeläkettä mikä ei vähennä sitä oikeaa työeläkettäni mitä saan vasta sitten kun haluan jäädä vanhuuseläkkeelle. Jos haluaisin, niin voisin kyllä ottaa vanhuuseläkkeen ja silti saisin sen Göteborgin kunnan maksamankin vielä lisäksi, mutta olen nyt vain päättänyt elää kituuttamalla tässä vielä ainakin tämän ja ensi vuodenkin, saadakseni paremman eläkkeen sitten.

Viime vuoden tulot ja menot meni kohdallani +-0, tänä vuonna veikkaisin että jonkun verran miinukselle kaikenlaisten erikoismenojen vuoksi, mutta kokonaisuutena olen oikein tyytyväinen tilanteeseeni kun ei tarvitse herätyskelloa laittaa lainkaan soimaan kuin puolenkymmentä kertaa vuodessa jos sitäkään. Tää se on sitä mukavaa elämää oikein totta totisesti eikä kannata yhtään minun kitistä kun kuitenkin normaalimenoihini ne pienetkin tuloni riittävät. sunny
Takaisin alkuun Siirry alas
aliel

aliel


Viestien lukumäärä : 1247
Join date : 18.08.2010

Päivän ilot - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 9 EmptyTo Huhti 05, 2012 2:04 am

Minä lopetin tulojen ja menojen miettimisen. Elän niillä varoilla kuin on. Vanhan ihmisen on niin helppoa olla vaan
Sain jo pojalta palautetta. Etten saisi tuhlata rahaa. (vaan tehdä mitä). Pitäisikö säästää kaikki jälkipolvelle.
Minun mielestä on hienoa elää tässä ja nyt. Tehdä niitä asioita, jotka tuntuvat tällä hetkellä tärkeiltä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Urpo

Urpo


Viestien lukumäärä : 3709
Join date : 29.05.2009

Päivän ilot - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 9 EmptyLa Huhti 07, 2012 9:21 am

Olen tosi iloinen uutisesta, jonka monikymmenvuotinen rakas ystäväni kertoi. Me kaikki ystävät olimme huolissamme, kun hänestä ei kuulunut pitkään aikaan mitään ja puhelinkin oli suljettu viikkotolkulla. Eilen sain häneen yhteyden ja mies oli iloinen ja reipas, vaikka oli vasta kotiutunut kahdeksan tunnin leikkauksesta. Toisessa munuaisessa oli ollut kasvain ja munuainen poistettiin kokonaan. Piinaavien selkäkipujen syy lopulta löytyi ja ne kivut ovat menneen talven lumia. Kyllä ihminen pärjää hyvin yhdelläkin munuaisella, mutta pääasia on se, että hän itse on huojentunut ja elämänilo palannut. Todellinen ilouutinen.
Takaisin alkuun Siirry alas
aliel

aliel


Viestien lukumäärä : 1247
Join date : 18.08.2010

Päivän ilot - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 9 EmptyMa Huhti 23, 2012 6:57 pm

Noin minäkin ajattelen. Hienointa oli kuunnella hänen jutusteluaan, helpottunutta ja sitä omansa laista.
Vielä on rankat hoidot edessä, mutta kyllä hän kestää. Rakkautta ja lämpöä ihan täältäkin käsin.
Mielessä on kuitenkin koko ajan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Urpo

Urpo


Viestien lukumäärä : 3709
Join date : 29.05.2009

Päivän ilot - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 9 EmptySu Toukokuu 20, 2012 7:17 pm

Kävin tänään Käpylän kyläjuhlilla. Tällaiset tilaisuudet ovat vaapaaehtoisten esiintyjien ja järjestäjien ansiosta mahtava näyttö siitä, että kansalaisille voidaan järjestää vapaaehtoisvoimin ilmaistakin mielenkiintoista ajanvietettä. Kesäinen aurinoinen sääkin suosi tapahtumaa, mutta kaikkein mahtavinta mielestäni oli useiden satakielien mahtava laulukonsertti, kun kävelin metsikön laitaa kotiin. Edes maalla en ole kuullut yhtä monen satakielen laulavan samanaikaisesti yhtä voimallisesti, mutta kenties se johtuu siitä, että maalla on enemmän metsiä ja tilaa, eikä reviirien ja parinmuodostuskuvioiden takia tarvitse ihan kaikkea laittaa likoon.

Ensi lauantaina on sitten vuorossa Kumpulan kyläjuhlat. Toivottavasti ilma suosii samalla tavoin juhlia kuin tänään Käpylässä. Nämäkin juhlat toteutetaan talkoovoimin ja näissä molemmissa kaupunginosissa asuu paljon tunnettuja muusikoita ja muita taiteilijoita, joiden panos juhlien onnistumeksi on merkittävä. Meiltäkin nuoriso osallistuu omalla tavallaan juhlien toteuttamiseen, mutta siinä samalla he tarjoavat juhlakansalle virvokkeita, kahvia ja pientä purtavaa ja kartuttavat tällä tavoim kesälomarahastoaan. Kirpputorillekin taitaa pari paikkaa olla varattuina.
Takaisin alkuun Siirry alas
Klassmormor

Klassmormor


Viestien lukumäärä : 449
Join date : 30.05.2009
Paikkakunta : Åhus, Ruotti

Päivän ilot - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: päivän.....   Päivän ilot - Sivu 9 EmptyKe Kesä 13, 2012 11:27 am

Terve vaan kaikille, nyt on ilon aihetta. Olen ollut niin kyllästynyt siihen Comhemiin etten ole vastannut
heidän soittoihinsa. Valitin heistä " Almänna reklamtionsnämnden" en tiedä suomeksi.
Aamulla taas soi puhelin enkä vastannut. Vähän ajan päästä uudelleen. Kaveri esitteli itsensä Comhemin
joksikin henkilöksi luulin olevan myyjän, mutta sitten hän mainitsi ARN: in joten kuuntelin jatkoa.

Hän oli nähnyt että olin heidät ilmoittanut ja sanoi etten ollut tehnyt mitään väärin, mutta kun säännöt
olivat sellaiset. Kysyin etteikö niitä voi tällaisessa tapauksessa muuttaa, kun kerran palveluja ei ole.

No nyt kävi kuitenkin niin, että minun ei enempää tarvi maksaa, olenhan maksanut neljä kuukautta
tyhjästä. Kiukuttelusivullahan kerroin tästä hommasta, syksyllä pitää sitten katsella jotakin parabolia.
Siis 208 kr rikkaampi joka kuukausi.

cheers sunny lol! flower

Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Päivän ilot - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 9 EmptyKe Kesä 13, 2012 12:08 pm

No kylläpä oli iloinen uutinen. Kyllä se on äärettömän kyrsivää maksaa tyhjästä. Lupauduitko vetämään ARN:ista pois sen ilmoituksesi vastapalvelukseksi? Jos ne ovat niin paljon soitelleet, niin ehkä olisit saanut sen maksun jo aiemmin pois jos olit tehnyt sen ilmoituksen jo heti muutettuasi ja että ovat yrittäneet soittaa koko ajan sieltä?

Muutoinhan kyllä ARN kirjoittaa noihin valitustapauksiinsa kyllä myös lauseen että asiakas ja firma ovat sopineet asian keskenään.
Takaisin alkuun Siirry alas
Klassmormor

Klassmormor


Viestien lukumäärä : 449
Join date : 30.05.2009
Paikkakunta : Åhus, Ruotti

Päivän ilot - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: päivän.....   Päivän ilot - Sivu 9 EmptyKe Kesä 13, 2012 3:58 pm

Sadeca ei mun tarvinnut ilmoittaa ARN:ään itse kaveri ilmoittaa itse sinne.
Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Urpo

Urpo


Viestien lukumäärä : 3709
Join date : 29.05.2009

Päivän ilot - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 9 EmptyTo Kesä 14, 2012 10:55 am

Hyvä, että asia on lopulta ratkennut tuolla tavoin. Kun olit ilmoittanut kyseiseen virastoon Comhem sai kiusallista huomiota ja pelkäsi, että juttu menee eteenpäin. Nyt he painoivat tavallaan villaisella ja saivat asian pois päiväjärjestyksestä. Joka tapuksessa sinun kannaltasi asia meni hyvin.

Suomessa yksityinen kansalainen voi valittaa samantapaisista asioista Kuluttajavirastoon.
Takaisin alkuun Siirry alas
Klassmormor

Klassmormor


Viestien lukumäärä : 449
Join date : 30.05.2009
Paikkakunta : Åhus, Ruotti

Päivän ilot - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: päivän.....   Päivän ilot - Sivu 9 EmptyTo Kesä 14, 2012 4:10 pm

Niin Urpo kuluttajavirasto ei tehnyt asialle mitään joten valitin ylemmäksi ja se tepsi,
vaikka tietenkin olisin halunnut rahat takaisin siitä ajasta minkä olen täällä asunut, mutta
hyvä näinkin.....

Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Päivän ilot - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 9 EmptyPe Elo 03, 2012 12:53 pm

Jippii, netti on takaisin ja puhelin! Olemme olleet melkein viikon ilman niitä. Lauantaina iltapäivällä kirjoitin facebookille että nyt on vedettävä johdot seinistä kun ukkonen on Göteborgista tulossa ja jyrisee jo kovasti. Onneksi niin tein, muuten voisivat olla apparaatit rikki. Vain puolta tuntia myöhemmin meni sähköt. Ne tuli takaisin jo alle kahden tunnin mutta koko kylältä meni puhelinyhteydet ja puhelinlaajakaistat. Ilmoitin kännykällä vian jo samana iltana.

Näköjään on Telia alkanut hoitaa asiakasyhteyksiään koskapa soittivat tiisataina ja sanoivat että menee loppuviikolle ennenkuin saavat kaapelivian korjattua.
Ei se mitään, tulipahan luettua kirjoja ja tehtyä muita tuikitärkeitä hommeleita ja myös olympialaisia katsottua.
Tänään päästään sitten netillekin. Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
aliel

aliel


Viestien lukumäärä : 1247
Join date : 18.08.2010

Päivän ilot - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 9 EmptySu Elo 05, 2012 1:48 am

Tutulta kuullostaa. Meillä meni puhelin (ja nettiyhteys) kolme kertaa pimeäksi ukkosen takia. Viron miehillä meni myös monta päivää korjaillessa. Nyt olen niin säikky, että jos vaikka unissani kuulen jyrähdyksen, niin viipotan yöpaidan helmat liehuen vetämään piuhoja irti seinistä.
Takaisin alkuun Siirry alas
aliel

aliel


Viestien lukumäärä : 1247
Join date : 18.08.2010

Päivän ilot - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 9 EmptyTo Loka 25, 2012 3:46 pm

Olikos tämä päivän ilot? Oli ilmeisesti. Ilo tämäkin. Päätin eilen järjestää viitosluokalle sellaista tutkimustyötä. Luokan omalle opelle kuulemma sopi. Lähdin siis aamutuimaan kotoa, autolla, koska muuten olisin myöhästynyt aika pahasti. Ajatus oli siis hakea merivettä tutkimuskäyttöön. Onneksi menin autolla. Ei sinne merenrantaan niin vaan mennä hakemaan pullollista vettä. Nytkin meidän Tervasaaresta oli mattolaituri suljettu. Sinne sitten kipusin kivien päällä ihan meren juureen. Täyttelin puteleita ja minun mielestäni vesi näytti ja haisi tosi saastaiselle. Tunnin aihe olivat saasteet ja kaikki siihen liittyvä. Siinä vieressä oli koirien ulkoiluttamisalue. Ulkoiluttajat olivat kauhean kiinnostuneita mitä tuo rouva pyllistelee meren äärellä. Varsinkin sitten kun varikset tajusivat, että tuolla on joku oudokki kaapimassa jotain. Aloittivat hirveän metelin ja hyökkäilivät kimppuuni. Olinhan heidän reviirillään. Huidoin ja huutelin, että mene pois. Eivät uskoneet. Mutta koirien kusettajilla oli hauskaa. No luokassa asettelin veden hienosti laseihin ja mietin jatkotoimenpiteitä. Takana istuva poika oli aika kiinnostunut. Mitä sinä aliel touhuat? No enpä kerro vielä. Seuraa opetusta sinäkin. Ei luovuta. Mitä tuo on? Kun en vastaa, seuraa jatkokysymys: Onko se vodkaa? Voi herran pieksut. Mutta oli oikeasti kuitenkin outo aine. Yksi tyttöryhmä selvästi tajusi mitä litkua heille nyt esittelenkään. Tehtiin paljon testejä kyseisellä liemellä eivätkä muut oppilaat ollenkaan tajunneet mitä ainetta heidän laseissaan oli. Kaikki näkö-, haju-, lämpötila-, happamuustestienkään jälkeen vain kolmen tytön ryhmä ymmärsi mitä lientä tutkitaan. Lopuksi uhrasin itseni ja tein sen mitä olin heiltä tiukasti kieltänyt.Maistoin ainetta. Vähän suolaista. Niin alkoivat kellot soida. Lopputulos oli, että Helsingin lähivedet taitavat olla aika puhtoisia. Tosin kurlasin aika tarkkaan maistelun jälkeen. Eihän noista luonnonvesistä ikinä tiedä. Mutta mitä ope ei olisikaan valmis tekemään oppilaidensa eteen!
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Päivän ilot - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 9 EmptySu Marras 11, 2012 5:22 pm

Kyllä se aina hieman hyvä mieli on kun odottelee kirjoja postista.

Tässä ne mitä tällä hetkellä odotan:

19789113029504HULTMAN, TOR G.:SVENSKA AKADEMIENS SPRÅK
19789153437611LOYD, ALEXANDER:HEALINGKODEN : SEX MINUT
19789174750348BYRNE, LORNA:ÄNGLAR I MITT HÅR
19789174750768NEWTON, MICHAEL:SJÄLARNAS RESA - FALLSTUDIER
19789186587345ROSENQVIST, BENNY:LJUSFOLKET : ANDRA SIDAN
19789186969103JALLAI, ANDERS:LANDSFÖRRÄDAREN
19789197472609SOLÖGA, CARINA:DJURENS SPRÅK
Erityisesti tuo Maanpetturi pitää päästä lukemaan. Se on aika paljon myyty kirja Ruotsissa ja kertoo Olof Palmen väitettynä agenttina olosta ja myös Kekkosen siellä todistellaan olleen NL:n agentti. Siinä tapauksessa taisi kyllä se Kekkosen agenttius olla suomalaisille hyödyksi, arvelisin. Jännää päästä lukemaan kuitenkin.

Nuo muut sitten muihin kiinnostuksiin kuuluvia, joten kiva kiva.

Kun tässä tilauspäällä olin, niin tilasin pyykkikoneeseen uuden remmin, se toimii vielä, mutta on selvästi antamassa periksi. Uusi värikasetti on myös tilattu tulostimeen. Jännää että edellinen on riittänyt melkein 3 vuotta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Urpo

Urpo


Viestien lukumäärä : 3709
Join date : 29.05.2009

Päivän ilot - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 9 EmptyMa Marras 12, 2012 10:15 pm

No sinä olet saanut uutta väriä elämääsi ja hihnan avulla uutta vauhtia ison pyörän pyörittämiseen. Onhan tuossa mielenkiintoisia kirjojakin, jotka varmasti herättävät ajatuksia tai tukevat entisiä näkemyksiäsi. Mielenkiintoista ja rattoisaa aikaa kirjojen, pesukoneen ja värien parissa!
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Päivän ilot - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 9 EmptyTo Marras 15, 2012 1:24 pm

Kirjoista iloiten: olen löytänyt taas ensi kertaa vuosiin aikaa lukemiseen. Kirjastokortinkin uusin, ja tänään meinaan mennä taas lainaamaan muutaman kirjan. Omia on ihan riesaksi asti, enkä nyt viitsi kahlata niitä vanhoja läpi.. vaikka jo kai nekin uusilta tuntuisivat lukea pitkän tauon jälkeen Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Päivän ilot - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 9 EmptyTo Marras 15, 2012 1:48 pm

Tänään ilostuin kun on ulkona auringossa 18 astetta lämmintä. Eihän se ilo kestä kyllä kuin keskipäivän tuntien ajan, mutta kiva nähdä se auriko välillä.

On se ilo välillä lukea kirjojakin ja ihan totta että monet kirjat voi lukea kahteen kertaankin. Ostin erittäin paljon kirjoja 70- ja 80-luvuilla ja monet niistä olisivat hyvinkin uudelleen lukemisen arvoisia. Niitä kiinnostavia kirjojani en hävitä tai kierrätä.

Romaanit ja dekkarit viemme aina mennessämme kirpparille ja yleensä oululainen saa vielä halvemmalla kuin kirpparihinnalla sitten sieltä "uusia" kirjoja luettavakseen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Päivän ilot - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 9 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Päivän ilot
Takaisin alkuun 
Sivu 9 / 10Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
 Similar topics
-
» Kiukunpurkausketju

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Periferia :: Vapaa keskustelu/ Vaba vestlus/ Fri konversation :: Vapaat aiheet/ Vabad teemad/ Fria teman-
Siirry: