Periferia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Periferia

Kansainvälinen foorumi/ Rahvusvaheline foorum/ Internationellt forum
 
PääsivuPääsivu  GalleriaGalleria  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Keskustelua Patch workista

Siirry alas 
+2
Agnes
Sadeca
6 posters
KirjoittajaViesti
Vieraili
Vierailija




Keskustelua Patch workista Empty
ViestiAihe: Keskustelua Patch workista   Keskustelua Patch workista EmptySu Elo 30, 2009 11:13 am

Avasin tähän uuden ketjun Patch workista keskustelemiseksi. Saattaa tulla mieleen vaikka mitä kysymyksiä ja pulmia ratkaistavaksi asian suhteen. Täällä voidaan niistä keskustella eikä tarvitse sotkea tuota varsinaista Patch work- ketjua.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Keskustelua Patch workista Empty
ViestiAihe: Vs: Keskustelua Patch workista   Keskustelua Patch workista EmptySu Elo 30, 2009 11:30 am

Sadeca minä olin niin röyhkeä että menin jo muokkaamaan sinun ensimmäistä postaustasi patch workissa. Olit kirjoittanut oletetun päähenkilön nimen joka toiseen lauseeseen Eetu ja joka toiseen Eeti. Päättelin että Eetu olisi miehekkäämpi nimi niin muutin ne kaikki muotoon Eetu. Very Happy Suonet anteeksi tämän pilkun viilaukseni.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Keskustelua Patch workista Empty
ViestiAihe: Vs: Keskustelua Patch workista   Keskustelua Patch workista EmptySu Elo 30, 2009 11:59 am

Minua alkaa jo nyt naurattaa tämä patch work. Very Happy Millainen tästä tarinasta vielä kehittyykään. Tuo alielin postaus oli niin mainio. Seuraavalle kirjoittajalle jääkin pähkäiltävää. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Keskustelua Patch workista Empty
ViestiAihe: Vs: Keskustelua Patch workista   Keskustelua Patch workista EmptySu Elo 30, 2009 12:24 pm

Tämä kommentti/neuvotteluketju on oikein hyvä idea Ramo. Kiitos myös siitä että Eetu sai lopullisen nimensä oikein kirjoitettuna.
Niin tästähän voi kehittyä ties mitä kun nyt jo jännittää mitä siellä oikein on meneillään Laughing .
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Keskustelua Patch workista Empty
ViestiAihe: Vs: Keskustelua Patch workista   Keskustelua Patch workista EmptySu Elo 30, 2009 1:46 pm

Minulla meni jo päälletysten jatko Taunon kanssa ja hän ehti postata ensin joten poistin omani. Siis tuo sääntö on tuikitarpeellinen. Siltikin muistutan kaikkia siitä ettei tässä mitään vuoroja ole ainakaan vielä, jos yksikin toisen kirjoittama jatko on tullut väliin, saa jo itse kirjaltaa lisää. Se hauska onkin juuri siinä että yllättäviä käänteitäkin voi ilmaantua vaikka itse olisi jo miettinyt jotain juonta.
Hauskaa kaikkityynni Laughing .
Takaisin alkuun Siirry alas
Agnes

Agnes


Viestien lukumäärä : 869
Join date : 29.05.2009
Ikä : 59
Paikkakunta : Tallinn

Keskustelua Patch workista Empty
ViestiAihe: Vs: Keskustelua Patch workista   Keskustelua Patch workista EmptySu Elo 30, 2009 5:10 pm

Aika jännä juttu se patch work, en ole ennen kuullut tämmöisista. Minun ajatukset kyllä pyörivät päässä, miten tämä juttu jatkuisi, mutta en osaa vissiin suomeksi hyvin välittää itseäni. Luen katson vain ensiksi Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
Tauno Taunola

Tauno Taunola


Viestien lukumäärä : 1044
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Norrköping Rootsi

Keskustelua Patch workista Empty
ViestiAihe: Vs: Keskustelua Patch workista   Keskustelua Patch workista EmptySu Elo 30, 2009 5:18 pm

Agnes kirjoitti:
Aika jännä juttu se patch work, en ole ennen kuullut tämmöisista. Minun ajatukset kyllä pyörivät päässä, miten tämä juttu jatkuisi, mutta en osaa vissiin suomeksi hyvin välittää itseäni. Luen katson vain ensiksi Shocked

Sekin käy. Mutta voithan kirjoittaa vaikka pari lausetta silloin tällöin ja kääntää tarinan uuteen suuntaan, eli pakotat muut kirjoittamaan niin kuin tahdot.

Muutaman vuoden päästä voisin kuvitella osallistuvani eestinkieliseen patch work-ketjuun, nyt se tuntuu liian vaikealta. Tai sitten ei... Jos kirjoittaa tarpeeksi helpon vasta-alkaja tarinan ja että te muut ette tee liian pitkiä puheenvuoroja tai liian monimutkaista kirjallisuutta niin miksi ei...
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Keskustelua Patch workista Empty
ViestiAihe: Vs: Keskustelua Patch workista   Keskustelua Patch workista EmptySu Elo 30, 2009 11:03 pm

Hih hii. Enpä ole aikoihin nauranut yhtä paljon kuin tälle uudelle käänteelle tarinassamme Laughing .
Takaisin alkuun Siirry alas
Agnes

Agnes


Viestien lukumäärä : 869
Join date : 29.05.2009
Ikä : 59
Paikkakunta : Tallinn

Keskustelua Patch workista Empty
ViestiAihe: Vs: Keskustelua Patch workista   Keskustelua Patch workista EmptyTi Syys 08, 2009 6:18 pm

"Eetu mietti. Seutula, tori vai Yrjönkadun sauna?.."

Hihhii, aina paremmaksi menee, olette tosi neroja, teistä tulis kaikista hyviä kirjailijoita. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Tauno Taunola

Tauno Taunola


Viestien lukumäärä : 1044
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Norrköping Rootsi

Keskustelua Patch workista Empty
ViestiAihe: Vs: Keskustelua Patch workista   Keskustelua Patch workista EmptyTi Syys 08, 2009 6:24 pm

Agnes kirjoitti:
"Eetu mietti. Seutula, tori vai Yrjönkadun sauna?.."

Hihhii, aina paremmaksi menee, olette tosi neroja, teistä tulis kaikista hyviä kirjailijoita. Very Happy

Niin, en tiedä minne Eetu aikoo suunnistaa, mutta jos itse olisin ollut Eetu olisin ilman muuta mennyt tänne:

http://www.ark.fi/ark2_00/yrjo.html
Takaisin alkuun Siirry alas
Tauno Taunola

Tauno Taunola


Viestien lukumäärä : 1044
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Norrköping Rootsi

Keskustelua Patch workista Empty
ViestiAihe: Vs: Keskustelua Patch workista   Keskustelua Patch workista EmptyMa Joulu 21, 2009 1:50 am

PERRRRKLE!!!!!!! JA ANTEEKSI URPO....

Sähläsin ja onnnistuin poistamaan sinun viimeisen kirjoituksesi Patchworkiin, olin poistavinani omani kun aioin sitä vielä korjailla ja siinä samalla hävisi sinunkin kirjoituksesi. En uskonut edes että pystyisin siihen.....

Että jos voisit sen uusia olisi mukavaa, jos ei sinulla sitä ole tallella niin pane jotain sopivaa, mutta tärkeää on oman jatkoni puolesta että he päätyvät Iisalmeen ja syömään, tai ainakin sinne Iisalmeen... Tuli laitettua sen verran Iisalmelaista paikallistietoa...
Takaisin alkuun Siirry alas
Tauno Taunola

Tauno Taunola


Viestien lukumäärä : 1044
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Norrköping Rootsi

Keskustelua Patch workista Empty
ViestiAihe: Vs: Keskustelua Patch workista   Keskustelua Patch workista EmptyMa Joulu 21, 2009 1:56 am

Niin, äläkä unohda Latvialaista kokkia...
Takaisin alkuun Siirry alas
Agnes

Agnes


Viestien lukumäärä : 869
Join date : 29.05.2009
Ikä : 59
Paikkakunta : Tallinn

Keskustelua Patch workista Empty
ViestiAihe: Vs: Keskustelua Patch workista   Keskustelua Patch workista EmptyMa Joulu 21, 2009 7:52 am

Tauno Taunola kirjoitti:
Niin, äläkä unohda Latvialaista kokkia...

Niin juuri, Latviassa työskennellyt kokkia! Razz Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Olivia

Olivia


Viestien lukumäärä : 246
Join date : 02.11.2009

Keskustelua Patch workista Empty
ViestiAihe: Vs: Keskustelua Patch workista   Keskustelua Patch workista EmptyMa Joulu 21, 2009 12:42 pm

Tarinaan olisi kiva osallistua, mutta se pitäisi ensin jaksaa lukea läpi tietääkseni missä mennään.
Takaisin alkuun Siirry alas
Tauno Taunola

Tauno Taunola


Viestien lukumäärä : 1044
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Norrköping Rootsi

Keskustelua Patch workista Empty
ViestiAihe: Vs: Keskustelua Patch workista   Keskustelua Patch workista EmptyMa Joulu 21, 2009 1:37 pm

Se olisi todella toivottavaa että osallistuisit Olivia! Ei niitä kaikkia käänteitä ehkä tarvitse niin tarkkaan osata, ei me varmaan itsekään niitä enää muisteta...

Lue kuitenkin säännöt miten menetellään joko tästä tai sitten itse tarinaketjusta. Mitä enemmän kokkeja sen hauskempaa tehdä soppaa, laadusta ei todellakaan välitetä!
Takaisin alkuun Siirry alas
Klassmormor

Klassmormor


Viestien lukumäärä : 449
Join date : 30.05.2009
Paikkakunta : Åhus, Ruotti

Keskustelua Patch workista Empty
ViestiAihe: Keskustelua.....   Keskustelua Patch workista EmptyPe Helmi 04, 2011 2:40 pm

Täällä sitä keskustellaan mutta ei ole tarina sitten toukokuun jatkunut minnekään.
Siellä he kai ajelevat Lappia ympäri vieläkin...?

No
Takaisin alkuun Siirry alas
Urpo

Urpo


Viestien lukumäärä : 3709
Join date : 29.05.2009

Keskustelua Patch workista Empty
ViestiAihe: Vs: Keskustelua Patch workista   Keskustelua Patch workista EmptyPe Helmi 04, 2011 2:42 pm

Jatka Klassmormor sitä tarinaa, niin uskon, että muutkin kirjoittavat siihen lisää.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Keskustelua Patch workista Empty
ViestiAihe: Vs: Keskustelua Patch workista   Keskustelua Patch workista EmptyPe Helmi 04, 2011 2:44 pm

Minusta tuo patch work ei oikein toiminut. Siksikö kaikki kyllästyivät siihen? Kun kirjoittaja vaihtuu tiheään tahtiin tarinan juonikin rönsyilee käsittämättömästi ja mitään logiikkaa ei tahdo löytyä. Tavallaan se on etukin mutta myös haitta. Tarinaa on vaikea saada etenemään kun siirrytään ajatuksen nopeudella käänteestä toiseen ilman että kuitenkaan kuljettaisiin etenpäin. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Keskustelua Patch workista Empty
ViestiAihe: Vs: Keskustelua Patch workista   Keskustelua Patch workista EmptyPe Helmi 04, 2011 3:07 pm

Minäkin olen monta kertaa ajatellut että se epäonnistui. Ehkä kannattaisi aloittaa ihan uusi alusta jossa olisi hieman maltillisempia käänteitä tapahtumissa. Voi se kyllä olla niinkin että vain minulla mielikuvitus tekee täysin tenän enkä osaa millään jatkaa siten että ne entisetkin kertomuksen tapahtumat saisi vielä sopimaan juttuun.
Takaisin alkuun Siirry alas
Tauno Taunola

Tauno Taunola


Viestien lukumäärä : 1044
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Norrköping Rootsi

Keskustelua Patch workista Empty
ViestiAihe: Vs: Keskustelua Patch workista   Keskustelua Patch workista EmptyPe Helmi 04, 2011 6:43 pm

Ei tässä yhteydessä tarvitse mistään epäonnistumisista puhua! Tällaisen kertomuksen luonteeseen kuuluu se että tarina jatkuu niin kauan kun on jatkuakseen ja jossain vaiheessa se tyssähtää.

Jos haluaa jotain valmista on päätettävä tarinan kehykset jo ennen kuin sitä alkaa edes kirjoittaa, ammattilaiset käyttävät nimitystä "synopsis". Mutta silloin tässä koko patch-workissa taas ei olisi mitään hohtoa, sen jännityshän on itse tekemisessä eikä valmiiissa tuloksessa, jännittävintä on kun on itse kirjoittanut osan ja ajattelee jatkoa, ja sitten joku toinen viekin päähenkilön jonnekin muualle. Ajankulua ja huviahan tämä on ja silloin kun tarina tai into loppuu, niin se loppuu. Tai sitten se jatkuu... Eihän kukaan estä että sarjassa on tauko, onhan teeveesarjoissakin kesätauko joskus...

Odotan mielenkiinnolla seuraavaa kirjoittajaa...
Takaisin alkuun Siirry alas
Klassmormor

Klassmormor


Viestien lukumäärä : 449
Join date : 30.05.2009
Paikkakunta : Åhus, Ruotti

Keskustelua Patch workista Empty
ViestiAihe: Keskustelua.....   Keskustelua Patch workista EmptyPe Helmi 04, 2011 8:56 pm

Niin Tauno jatkahan sitten siihen mun jälkeen....

confused
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Keskustelua Patch workista Empty
ViestiAihe: Vs: Keskustelua Patch workista   Keskustelua Patch workista Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Keskustelua Patch workista
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Keskustelua sananvapaudesta
» Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista
» Periferialaisten patch work

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Periferia :: Asialinja/Asjalik vestlus/Saklig konversation :: Ihminen ja yhteiskunta/Inimene ja ühiskond/Människan och samhället-
Siirry: